tel. 071-4033408

Mondhygiëne

Een goede mondhygiëne is zeer belangrijk. Met goede mondhygiëne kunt u gaatjes en ontstekingen voorkomen en blijft uw gebit er mooi uit zien.

Het onderhoud en de behandeling van uw tandvlees door de mondhygiëniste is daarbij minstens zo belangrijk als het onderhoud van uw tanden en kiezen. U kunt zelf door middel van verschillende preventieve handelingen uw mondhygiëne op peil houden. Mocht u of de tandarts twijfelen over uw mondhygiëne, dan kunt u een afspraak maken bij onze mondhygiëniste.

De kracht van de mondhygiëniste ligt vooral op het voorkomen van problemen in uw mond. Onze  mondhygiëniste werkt met de Master700 van EMS, waardoor tandvleesbehandelingen minder pijnlijk zijn. Indien nodig kan zij ook onder verdoving de behandeling uitvoeren.

De mondhygiëniste geeft belangrijke adviezen en instructies zodat uw mondverzorging optimaal blijft.

De behandeling bestaat in de meeste gevallen uit een uitgebreide gebitsreiniging. Verder krijgt u een goede poetsmethode, flossen, tanden stoken of ragen van de tanden en kiezen aangeleerd om gezond tandvlees te krijgen en te houden.

Ongeveer zes weken tot drie maanden na de gebitsreiniging zal de mondhygiëniste opnieuw onderzoek verrichten naar de conditie van uw tandvlees en kaakbot.
Tijdens dit onderzoek zal blijken of de behandeling het gewenste resultaat laat zien. In de meeste gevallen zal dit het geval zijn en wordt verder met u besproken hoe u uw tandvlees en kaakbot gezond kunt houden.

Wanneer de behandeling nog niet het gewenste resultaat laat zien, kan de mondhygiëniste ook een bacteriologisch onderzoek uitvoeren. Het laboratorium stelt vervolgens vast welke bacteriën in de mond voorkomen. Eventueel kan antibiotica worden voorgeschreven als ondersteuning van de behandeling om zo alsnog het gewenste resultaat te bereiken.